zaterdag 9 mei 2015

#chocolade vla

Na eens op al die pakken toetjes gekeken te hebben wat voor extra stoffen er in zitten heb ik eens de geest gekregen om het zelf te maken want mijn schoonmoeder deed dat vroeger ook en het is veel lekkkerder...
Na heel veel aanbranden van de melk ben ik er nu wel handig in geworden .
Er zijn een paar dingen die je echt in de gaten moet houden ..

Dus zet eerst alles klaar en weeg alles goed af

Nodig
1 liter melk
130 gram suiker
50 gram gezeefde cacao poeder
50 gram gezeefde custard poeder

Doe alles droge ingrediënten bij elkaar  en voeg dan 2 dl melk erbij roer alles door elkaar om alles goed te kunnen op lossen.

Zet het resterende melk op het vuur, ik doe zelf het op middenlaag om dat het snel aanbrand en blijf roeren tot je ziet dan de melk kookt.

Draai het gas laag en voeg al roerend het chocolademengsel er bij ,blijf roeren voor 3 minuten je ziet dat de  vla dikker  wordt,het is tijd om de pan van het vuur af te halen .stort de vla in de gewenste schaal of schaaltjes.
Wil je een vel dan  laat je ze zo en stop je ze in de koelkast
Wil je geen vel ?
Dan kan je twee dingen doen
Je roert om het kwartier de vla om
Of je doet er een keukenfolie op de vla zelf en  stopt hem in de koelkast.

Na 2 uur is de vla goed gekoeld en lekker om te eten.
Ik weet zeker dat als je eenmaal  je eigen gemaakte vla eet dat je snel om bent om het vaker te maken .



Geen opmerkingen:

Een reactie posten